Lindas dag

fu faaan vad jag är trött, har jobbat i tre dagar och jag känner mig så jäävla trött, snacka om att jag är ovan vid hårt arbete:)
okej nu börjar smileysarna ploppa fram här och var men ni får finna er i det:))
Sitter här och väntar på att bastun ska bli varm, härligt härligt, jag fryser som en gnu,

Snart börjar jag min utbildning, gulp, ibland undrar jag vad fan jag har gett mig in på men jag måste ju prova, I need to spread my wings:)

Måste berätta om nåt sjukt som hände igår, jag och Angelica städar ju som sagt i stugorna, iallfall så när vi var färdiga med vårat så tänkte vi vara snäll och gå ner till en annan tjej och hjälpa henne för hon hade klagat på morgonmötet att hon ville ha hjälp för hon hade sååå mycket att göra och tilläggas ska att hon jobbar 8 timmar och alla vi andra 6, iallfall så gick vi ner till hennes områd och gick in i ett av husen där städvagnen stog och ropade på henne flera gånger, vi tyckte det var skumt och undrade vart hon kan ha tagit vägen och gissa om vi blev snopna när hon efter fjärde ropet öppnade städförrådet med sömndruckna ögon, hahah hon hade en filt på golvet och en stor nackkudde i handen, hon kisade verkligen när hon öppnade för hon har ju legat där inne i mörkret, fy fan vilket sätt, Angelica frågade :behöver du hjälp, men hon var klar sa hon, hon skämdes fy faaan vad pinsamt för henne.vi bara okeeeeeej...ahahah hon hade verkligen låst in sig i städskrubben och lagt sig och sovit, och det gör hon säkert var och varannan dag, för hon gör klart för alla att hon vill INTE ha hjälp på eftermiddagen utan ska hon ha hjälp så ska den finnas på morgonen....damn very hög arbetsmoral kwinnan har:)skammen själv
vad gör man? tjallar man eller skiter man i det?

ja herregud, kommer sakna att inte jobba med ♥Angie♥ därute i friheten i sommar, snyft...my homie
image24
Var en sväng till min älskade♥ mormor♥ igår med ,jag och alla barnen +mamma och Karin, det skär i hjärtat när jag ser henne ligga alleles hjälplös och uppgiven i sängen, igår tittade hon mig hela tiden i ögonen medans jag höll hennes kalla lilla hand i min, och så frågade jag , vad tänker du på mormor då svarade hon viskandes: på dig när du var liten, snyft, jag fick hålla mig för gråten , det bara brände bakom ögonen, jag ville bara fly därifrån,,,usch
så sa jag till henne att vi ses snart igen, då sa hon :jag hoppas det.
 jag tycker så synd om henne för jag vet att hon är rädd, hon har inte ätit på flera dagar och hon kan inte svälja ner sin medicin heller så den har hon fått vara utan:((((


kram och puss och ta hand om er:)

                                                                                                      ♥♥

Livet är alltför dyrbart och kort att städas, tvättas och diskas bort
Gå du ut och njut av luft och sol, ingen stjäl dammet från bord och stol
Disken står alldeles säkert kvar, medan du en vilopaus tar
Jäkta inte....stanna upp ett tag!

Gläd dig åt var vacker solskensdag
Tillfredställ så gärna barnens krav, vuxna innan du vet ordet av.
Läs sagor för dem mitt på dagen.
Säg aldrig att du är upptagen.
Havregröt och välling är nog bra men glöm ej....glass vill de också ha.

Tag ej död på hemtrevnad och frid
med tjat och gnat i tid och otid.
Gör varje dag till en fest där glädjen och ömheten är gäst.

Päls och juveler ger ej lycka
Det hjälper icke att sig smycka
om själen fattig och svältfödd är
och helt annan rikedom begär

Man lever ej enbart av bröd
bliv för de dina ett andligt stöd
Till låns har du blott dina kära
Kanske är stunden redan nära
då du ska förlora en av dem.
Därför ge dem ett lyckligt hem
Lär dem glädjas över livet
Tacka för allt, som är dem givet
Håll ej på din värdighet så hårt
Le åt dig själv. Säg gärna förlåt.
Deltag så väl i skratt som tårar.
Var noga att du inte sårar

När du så ditt sista avsked tar
enbart vackra minnen stannar kvar

*Väl valda ord..*♥


Kommentarer
Postat av: Emma

Farmor :(:(. Snyft.

2008-02-21 @ 17:54:09
URL: http://emmaenvis.blogg.s
Postat av: Sofie

nu känner jag att lipen är på g.

2008-02-21 @ 18:09:05
URL: http://lillasoffi.blogg.se
Postat av: Angelica

Usch och hojja :-( För din mormor allra mest men också för sommaren utan varandra :-( BUUHUU!!!KRAAAAAM MITT HJÄRTA!!!!

2008-02-21 @ 20:11:39
Postat av: lina

åååh lilla mommo, du är verkligen speciell för henne

2008-02-21 @ 21:25:30
Postat av: lina

varför kom inte hela mitt inlägg med? hehe va sjukt. aja fortsätter här : du är verkligen speciell för henne

2008-02-21 @ 21:40:03
Postat av: lina

hahaha alltså ursäkta mig linda, men mina inlägg kommer inte med!?!? aja lägger nog ner det nu haha

2008-02-21 @ 21:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0